" Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah s. a. w. akan hal tersebut, jawab Baginda s. a. w., "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia"-hadis

Nota Dari Istana

- "::.Notaku untuk dikongsi.::"


Assalamualaikum sahabat sekalian..sihat ye? Alhamdulillah selawat dan salam atas junjungan besar Nabi kita..ada nota lagi..macam biasa la kan..nota dakwah..(^_^)

sebenarnya ada satu kisah yang ana nak kongsikan bersama sahabat2 semua..cerita nya macam ni..ana telah menonton suatu drama ni,kat astro "awan dania 2" (mesti tak sangka ana tengok juga cerita2 mcm ni kan?) boleh tahan la cerita tu nak kata best sangat tu tak la sangat. Ana tersenyum dengan suatu skrip ni,lebih kurang macam ni lah ayat nye..sori la kalo tak betul eh..huhu

"mama2,nanti adik dah besar..adik nak jadi macam kakak tuuu.....boleh tak mama?!!!". Rengek si anak kepada ibunya sambil menunjukkan jari telunjuk ke arah seorang wanita.

"boleh sayang......nanti dah besar jadi macam kakak tu yeee.....". balas si ibu yang sangat berbangga anaknya menjadi seperti itu.


sekadar hiasan(kurang perhatian dari ibubapa akibat anak-anak hilang arah tujuan)



sekadar hiasan(anak-anak yang dibangga oleh ibubapa masa kini)

hebat kan wanita tu? sampai ada anak-anak kita nak menjadi seperti beliau. siapakah gerangan wanita yang bertuah itu agaknya?
Adakah wanita itu seorang yang sangat wara' pada agama kita yang indah ini?
mahir dalam bidang ilmu?
pakaiannya seperti seorang muslimah sejati?
sifatnya seperti para sohabiah Nabi?
sangat sayangkan Allah dan mengikut segala suruhanNya dan meninggalkan laranganNya?memenuhi syarat2 wanita yang dikasihi Pencipta?
Subhanallah..

Wahai ibu2 moden yang berada di luar sana..mahukah kita melihat anak-anak kita menjadi seperti ini? membiarkan anak-anak membuat keputusan tanpa memikirkan masa depannya..

dimana tarbiyah yang Nabi ajarkan pada kita?
dimana sifat sayangkan kalian pada anak-anak?
corak apakah yang anda lakarkan pada anak-anak anda semasa mereka masih kecil?
mahukah anak-anak anda menjadi seperti gambar di atas?
(banyaknyaa soalan.........hehe)

oleh itu..apa yang perlu kita lakukan?didiklah anak-anak dengan didikan yang mulia..tunjukkan mereka sifat-sifat mulia..jangan mengajar mereka sesuatu yang buruk. ajarkan mereka siapa Pencipta yang mencipta bumi ini..kenali mereka siapa insan yang paling mulia di dunia? dan tunjukkan mereka..

siapa yang perlu mereka contohi..


akhir kata ana sudahi nota ringkas ini dengan sedikit pesanan nota buat kaum hawa.. :

nota untukmu muslimat yang masih anak dara-jagalah akhlak dan peribadi muslimah supaya kita lah yang menjadi ikutan buat adik-adik di bawah.. jangan biarkan rmai anak2 mengikuti trend dan mengikuti artis2 yang tiada akhalak yang islam gariskan. Biarlah anak2 itu mencontohi sifat yang mulia.

nota untukmu muslimat yang mempunyai anak kecil - pengaruhilah anak2 dengan pengaruh firman dari Tuhan dan Sabda dari Nabi. Corakkan mereka dengan corak yang boleh kita pakaikan di akhirat nanti. Anak-anak adalah satu2 nya harta yang boleh di claim untuk menyelamatkan kita dari bahang api neraka..Oleh itu..pelihara lah mereka dengan sebaiknya..

sedikit je nota nye..harap ada manfaat sikit kot. (^_^) bak kata pepatah moden :

"badan biar kecil asal jiwa besar,tulisan biar kecil manfaatnya biarlah besar"



Assalamualaikum....hari ini ana ingin menulis sedikit nota.. sebenarnya sudah lama hendak menulis tetapi disebabkan masa sangat mencemburui ana, terpaksa lah menundakan nya..tapi sekarang Alhamdulillah dengan nikmat waktu yang Allah kurniakan untuk kita semua sedikit ruang "cuci" mata kita membaca benda2 yang baik...KITA KAN WANITA YANG BAIK...(^_^)

oleh itu wahai saudara2 perempuanku, disini ana ingin berkongsi suatu situasi yang mana ana kira situasi ini menjadi satu "sensitiviti" bagi kaum wanita khususnya, lagi2 yang telah berumah tangga~ana belum berumah tangga lagi tapi tak salah kan kita kongsi2 cerita ye tak? :)


Dalam blog ana ada satu iklan forum poligami(bagi yang perasan la) so, dari apa yang ana dengar dan ana faham tentang poligami ini suka untuk ana kongsi bersama saudari2 yang ku sayangi..POLIGAMI : "ANtara ADAT dan SYariat" kat bawah ni ada sedikit video yang ana buat masa forum tu bersama kawan ana sama2 membantu terima kasih : FILZAH SYARAH sahabat ana juga sahabat2 yang lain membantu. ~selamat menonton~ (^_^)



video

ok.... dah tengok? macam mana ok tak?apa yang ok nya? okla poligami tu..ok sangat2 kan?oops..! adakah anda akan mengajukan soalan dan menunjuk reaksi seperti dibawah?? :


(1) Eleh awak ni...! cakap senang la..bajet baik pulak..apa yang awak faham tentang poligami ni?? kawin pun belum. rasa sendiri baru tahu kot..!(tarik rambut sendiri..gggrr geram!)

jawapan ana :----->senyummm..(^_^) jangan marah2 sabar ok?memang ana belum kawin lagi tapi ana adalah seorang perempuan dan status kita sebagai seorang wanita itu tak ada beza nya..belum atau sudah berkahwin tak penting. Yang penting....ana juga bakal berkahwin tidak lama lagi dan ana juga akan menjadi seperti kalian.. tidak malu kah kalian? sedangkan ana yang belum punya suami rela sekiranya telah Allah tetapkan suami ana untuk dikongsi bersama wanita lain...tetapi kalian masih keras malah ada yang sanggup Anti-poligami! waNau'zubillah..itulah sekutuk-kutuk wanita..kita bukan macam tu kan?:)


(2) TANAK2! saye tanak dimadukan..saye tanak suami saye nikah lagi..saye sayang suami saye..saye selalu berdoa agar suami saye tak kawin satu lagi sebab saye dah jalankan tanggjawab saye sebaiknye..TANAK JUGAK!(sambil muncungkan mulut tumbuk2 meja..hihi)


jawapan ana :---> TANAK eh?(^_^) huhu tanak ape ni?tak nak ikut syariat yang Allah tetapkan? kalau sayang suami sanggup tengok dan nak biar suami kita berzina dengan perempuan lain?kalau taknak macam tu bunuh je la perempuan tu. orang cakap kan kalo nak buat dosa baik buat banyak2. mula2 menolak hukum Allah tetapkan dalam al-Quran kemudian biarkan suami berzina lepas tu jadi pembunuh! wah2....maka laknatlah ke atas kamu..! tapi ingatlah wahai ukhti..kita bukanlah wanita yang sebegitu..bukan kah kita sekarang sedang mencuba menggapai redha Tuhan Yang Maha Bijaksana...? :)


(3) Ana bukan taknak kasi zauj ana kawin..tapi....ana ada gak ar syarat2 nya..ala macam cerita "ketika cinta bertasbih tuuu..."ana belajar tinggi tau..al-Azhar sampai master. ana dah kaji suma kitab2 yang tebal2 yang ana beli penat2 kat maarid kutub kaherah. Tentang rumah tangga. ana ada hak! zauj ana tidak boleh sama sekali berkawin lain selagi ana mampu wat suma keje2 sebagai seorg isteri. itulah syarat nye..(sambil memegang sijil Masternya lalu menayang kepada semua yang menonton dan sedikit bangga)

jawapan ana :--->senyum lagi(^_^) alamak..sampai Master eh?Al-Azhar?tinginya belajar..letak syarat macam Anna Althafun Nisa' dalam KCB 2 tu? "selagi mana saya boleh menunaikan kewajiban sebagai seorang isteri..." AKAK...kewajipan seorang isteri itu adalah tidak membebankan suaminya..akak sedar tak sekarang akak sedang berikan suatu bebanan dengan syarat2 yang menyusahkan suami kita??sedar tak itu? jangan letakkan syarat yang kita sendiri tidak dapat lakukannya..biarkan maid menyediakan makanan,pakaian dan keperluan suami kita. Adakah itu suatu kewajipan yang dimaksudnya..akak.. menunaikan kewajipan itu bukan untuk batin sahaja..tetapi zahirnya juga..sepatutnya akak seorang azhariah perlu clear tentang hal ni..sebab akak lebih mendalami dan memahami hukum-hakam Allah berbanding orang kat luar sana..BERHENTI MENIRU PERBUATAN ITU. jangan jadikan dialog yang diciptakan itu menjadi dalil untuk kita menolak poligami. kerana apa akak? kerana kita bukan wanita yang membebankan suami..(^_^)

(4)apa...?? laki aku nak kawin lagi?? berani cuba lah!! aku karate dia kerat jadi lapan! balik nanti siap la..tido luar lah jawab nya..nape balik lambat ni?ni mesti tengah seronok dengan minah2 perampas laki orang! tak guna...Hiyah....!! ceraikan aku dulu baru kawin lagi satu..!mentang2 aku dah tua kerepot dia nak cari yang muda jugak!aku penat buat kerja itu ini dalam rumah ni nak membantu tidak, tak tahu beruntung langsung!lelaki dayus tak guna!!(sambil memakai baju tae kwan do masa form 3 lalu menarik tali pinggang putih)


jawapan ana :---> Ish2..takutnya ana..kuat la makcik ni..kuat lagi..hehe nak karate eh?eh sekarang anak makcik dah nak masuk 7 kan? rami kan..nanti kalau dah bercerai dengan pakcik siapa nak sara makcik? tak kesian anak2 ke makcik..kesian la anak2..suma tengah membesar sekarang ni..suka tak makcik tengok anak2 makcik bercerai dengan pakcik?tak suka kan..makcik nak tahu tak..nanti kalau pakcik dah kawin kerja2 rumah makcik dah kurang tau..makcik boleh duduk berehat beribadah kat rumah..pergi mengaji..dulu2 tak sempat nak mengaji kat surau kan?sekarang ni la masanya..ingat masa depan anak2..pengorbanan yang suami makcik berikan dulu..tak rugi langsung pun kalau makcik korban kan sedikit ruang di hati makcik daripada membiarkan orang yang kita sayang pergi meninggalkan kita..BERCERAI BUKAN SATU PENYELESAIANNYA..kenapa makcik ye? sebab kita akan mencontohi isteri2 Rasulullah..Subhanallah..tinggi martabat itu..(^_^)


boleh terima tak sekarang? di bawah ni ada sedikit nota untuk tatapan kalian supaya kalian lebih jelas mengenai hal ini..jom baca dengan teliti :


Kelebihan Poligami Dalam Islam

Islam mengharuskan seorang lelaki berkahwin lebih daripada seorang untuk menambahkan
zuriat dan mengelakkan daripadanya berlaku perbuatan maksiat. Had untuk seorang suami
menambahkan bilangan isteri hanya empat orang saja.


Firman Allah S.W.T (Surah an-Nisa' : Ayat 3)
Maksudnya : ….Maka kahwinlah mana-mana perempuan yang kamu berkenan, dua, tiga atau
empat orang.Jika kamu takut tidak berlaku adil, maka kahwinilah seorang saja….


Kebenaran berpoligami bukanlah satu peluang yang baik kepada kaum lelaki tetapi merupakan
satu tanggungjawab yang besar sekiranya diamalkan.Seseorang yang hendak berpoligami hendaklah mengikut peraturan-peraturan yang telah ditetapkan oleh syarak supaya perkara-perkara yang tidak diingini tidak berlaku.Poligami yang diamalkan dengan baik dan mengikut syariat Allah akan mendapat berkat dan bahagia di dunia dan di akhirat. Poligami yang mengikut hawa nafsu akan dilaknat dan dimurkai oleh Allah.

Hikmah poligami

1. Dapat melahirkan zuriat terhadap pasangan yang tidak dapat melahirkan anak kerana
mandul, sakit dan lain-lain
2. Poligami adalah satu cara untuk melindungi kaum wanita yang tidak mempunyai suami atau
kehilangan suami seperti meninggal dunia di medan perang dan sebagainya.
3. Mengelakkan kaum lelaki daripada terjerumus ke lembah maksiat, kerana nafsu lelaki tidak
pernah kurang. Sedangkan nafsu perempuan semakin berkurang dengan bertambahnya usia.
4. Untuk mengurangkan jumlah kaum wanita yang semakin ramai bilangannya daripada kaum
lelaki.
5. Mengekalkan kerukunan rumahtangga akibat permusuhan antara suami dan isteri
terutamanya tentang masalah seks. Dengan adanya kebenaran poligami , keadaan suami
kembali aman dan pergaduhan dapat dielakkan.
6. Menambahkan zuriat umat manusia di muka bumi Allah melalui cara yang halal.

Syarat-syarat poligami

1. Lelaki yang hendak berpoligami mestilah beriman dan taat kepada perintah Allah. Lelaki
yang beragama akan menghayati konsep poligami yang sebenar dan mengamalkannya
terhadap isteri-isterinya.
2. Lelaki tersebut hendaklah berlaku adil terhadap isteri-isterinya, sama ada mengenai nafkah
zahir atau nafkah batin.
3. Lelaki tersebut mestilah mempunyai tubuh badan yang sihat supaya dapat menyempurnakan
segala tanggungjawab terhadap isteri-isteri dan anak-anaknya.
4. Hendaklah mempunyai sumber kewangan yang cukup dan teguh untuk menampung
keperluan isteri-isteri dan anak-anaknya. Sumber kewangan yang tidak cukup akan membawa
kesan yang tidak baik kepada sesebuah keluarga.

Sabda Rasulullah S.A.W
(Riwayat Abu Daud dan at-Tarmizi)
Maksudnya: Daripada Abu Hurairah r.a bahawa Nabi S.A.W telah bersabda, sesiapa yang
mempunyai dua orang isteri lalu memberi kepada seorang daripada kedua-duanya, dia akan
dibangkitkan di hari kiamat kelak dengan bahunya berat sebelah.

p/s : ingat tu kaum adam! dah ada syarat2 kat atas tu baru boleh nak pasang satu lagi..seronok la tu ana sokong kaum lelaki je dari tadi..seandainya syarat2 di atas tidak boleh dilaksanakan..maka jangan la nak berangan lebih2 ok??~muka serius---> ('.')

Akibat poligami yang tidak mengikut syariat Allah:

1. Menimbulkan permusuhan dalam keluarga khususnya terhadap isteri-isterinya.
2. Menimbulkan masalah kepada anak-anak yang tidak cukup perbelanjaan dan memaksa
mereka melakukan perbuatan-perbuatan yang tidak baik.
3. Pembawa kepada penganiayaan terhadap kaum wanita.
4. Mewujudkan masyarakat yang tidak aman.

Sabda Rasulullah S.A.W
(Riwayat Aby Daud,Tarmizi, Nasai Ibnu Majah)
Maksudnya : Daripada Aisyah r.a telah berkata: Sesungguhnya Rasulullah S.A.W
membahagikan giliran sesama isterinya dengan adil dan baginda berdoa: “Ya Allah! Ini
bahagian aku yang dapat aku laksanakan kerana itu janganlah Engkau cela aku tentang
apa-apa yang Engkau kuasai sedangkan akut tidak menguasainya “. Berkata Abu Daud :
maksudnya ialah ‘hati’.

itu sahaja nota untuk kali ini..moga dapat manfaatnya..(^_^) sebelum mengundur diri ana nak berikan suatu kalam yang dapat ana rakamkan dalam minda ana. Kta2 oleh ustaz Akli bin Ahmad-sekarang tengah buat PhD kat mesir ni..pensyarah KUIN..antara kalamnya :


"Suami bukanlah milik Isteri dan tidak mungkin isteri memiliki suami. TETAPI.. isteri itulah adalah milik suami sekemuanya.."

kalam dari Syeikuna Muhammad NUruddin semasa pengajian bersama akhawat :

sayangilah saudara kita yang lain seperti sayang diri sendiri..maka berkongsi itu lebih baik kan..(^_^)


Comments: (0)
Hidayah itu tidak akan datang dengan sendiri kalau bukan kita yang cari...inilah masanya..bahagia dapat jadi wanita yang Allah suka..akhirnya ketenangan inilah yang dicari..(^_^)











Comments: (0)

Dear Ukhtie..

apa khabar imanmu hari ini?
semoga selalu nampak maju...

apa khabar hatimu hari ini?
semoga selalu bersih dari debu juga kelabu..

apa khabar cintamu hari ini?
semoga selalu berpeluh rindu pada Nya...


Ukhtiku sayang..

sungguh indah hidup setelah di alam perkahwinan..
apa yang sebelumnya haram menjadi halal..
semua perbuatannya mendapat pahala..

yang berlimpah di sisiNya...
suka duka dilalui berdua..
senang sedih ada yang menemani...
tawa tangis ada insan disisi..



Ukhti yang ku cinta..

pernikahan adalah setengah dari agama..
dan ia menggenapkan agama menjadi satu..
sungguh, menikah seperti melihat dunia lain..
yang tiada pernah dikunjungi sebelumnya..
apa yang tidak boleh dilihat sebelum menikah..
kini tidak lagi..
seakan membuka mata kanan yang sebelumnya..
belum pernah dibuka begitu luas..
begitu indah...
hingga Rasul pun menyunnahkan suatu pernikahan ini...
"bukan termasuk ummatku, jika ia berkeinginan tidak menikah..."



Ukhti yang ku rindu..

menikah adalah keputusan besar..
dari suatu perjanjian berat...
pernah ada yang berkata..
"saat akad diucapkan Arsy tertinggi bergoncang.."
kerana suatu perjanjian berat diucapkan..
kerana itu saat akad terjadi ada tangis disana..
tangis suka, tangis duka...
"Allah menjadi saksi kerana..
Dia Yang Maha Melihat lagi Mengetahui segalanya...
dan setiap undangan yang datang..



Ukhti yang sanjungi..

yang sedang menanti "anugerah"nanti lah dengan sabar...
sungguh, Allah Maha Tahu yang terbaik untuk dirimu...
siapkan dirimu, hatimu..
sangat mudah bagiNya memberikan "anugerah" itu untukmu
berharap lah pada Nya..
dan mintalah padaNya..
Pemilik semester alam..
dan Pencipta "anugerah" untukmu



Ukhti..

yang sedang menjelang akad..
berdoa lah selalu padaNya..
penentu segalaNya...
mohon petunjukNya jika "anugerah" ini adalah yang terbaik untukmu..
kemudahan, juga kelancaran dalam peristiwa besar nanti...
sungguh, Allah Maha Tahu yang terbaik untuk dirimu..
siapkan dirimu, hatimu..



Ukhti yang ku hormati..

yang telah menikah..
jagalah nikmatNya yang besar ini..
jadilah penyejuk hati dan pandangannya..
menjadi isteri solehah dambaan..



Ukhtiku sumber inspirasiku..
bahagiamu adalah bahagiaku..
sedihmu juga sedihku..
tawamu, tawaku..
juga tangismu adalah tangisku..
semoga Allah Yang Maha Indah,
memudahkan langkah ini..
memberikan yang terbaik menurutNya..
dan menjadikan wanita dan isteri juga ibu solehah



yang amat menyayangi kalian...

~sis~

sis! ada nota untuk awak...

rahsia mata lelaki..

Malam pasangannya siang,
Jaga pasangannya tidur,
Rajin pasangannya malas,
Dan lelaki pasangannya perempuan.

Kerana perempuan adalah pasangan
kepada lelaki,
maka Allah telah menciptakan bentuk
badan wanita itu dapat memikat hati
lelaki.
Bila berkata tentang terpikat,
maka ia ada hubung kait dengan nafsu.
Jika ia ada hubungkait dengan nafsu,
ianya ada hubungan pula dengan bisikan
syaitan

Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah
dikawal dengan iman.
Untuk mendapatkan iman mesti menurut
perintah
Allah dan RasulNya dan menjauhi
laranganNya.

Pada mata lelaki, perempuan ini adalah
simbol.
Simbol apa, semua orang tahu.
Orang lelaki mempunyai imaginasi yang
nakal jika tidak dikawal dengan iman.
Maka mata lelaki ini selalu menjalar
apabila terlihat seorang perempuan.

Setiap bentuk badan seorang perempuan
boleh dihayati oleh seorang lelaki
dengan berbagai-bagai tafsiran nakal
nafsu.
Apabila seorang lelaki terlihat
seorang perempuan, maka perkara
pertama yang akan dilihatnya ialah
rambut wanita berkenaan.

Maka akan ditafsirlah berbagai2 cara
oleh seorang lelaki akan rambut wanita
berkenaan.
Oleh kerana itulah wanita wajib
menutup rambutnya.

Apabila rambut wanita itu telah
ditutup, maka mata lelaki itu akan
turun ke bawah melihat bentuk
lehernya,
maka wajiblah wanita itu menutup
lehernya.

Maka mata lelaki itu akan turun lagi
melihat bentuk dadanya,
maka wanita itu berkewajipanlah
menutup bentuk dadanya dengan
melabuhkan tudung.

Setelah itu mata lelaki akan turun
lagi melihat bentuk ramping
pinggangnya,
maka labuhkanlah pakaian supaya tidak
ternampak bentuk pinggangnya,
maka mata lelaki itu akan melihat pula
akan bentuk punggungnya,
maka wajiblah wanita itu membesarkan
pakaiannya agar bentuk punggung tidak
kelihatan,
dan lelaki itu akan pula melihat
bentuk pehanya,

maka janganlah sesekali wanita itu
memakai kain yang agak ketat sehingga
terlihat bentuk pehanya walau sedikit,
maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu
akan bentuk kakinya pula,
maka janganlah wanita itu berseluar,
kerana terus-terang pihak lelaki
bercakap,
walau muslimah itu bertudung & berbaju
labuh,
jika beliau memakai seluar,
walau nampak besar sedikit,
nafsu kami lelaki akan terusik secara
spontan,
entah tak tahu Kenapa....?

Mata lelaki ini nakal,
setelah tidak ternampak akan bentuk
kakinya,
maka akan dilihatlah pula akan mata
lelaki itu kepada kakinya,
maka wajiblah wanita itu untuk
menolong lelaki itu tidak berdosa,
menutup kakinya dengan melabuhkan
kain,
atau memakai stoking yg warnanya jangan
sesekali berwarna kulit perempuan,
maka mata lelaki ini akan kembali ke
atas,
akan melihat pula bentuk tangan wanita
itu,
maka tolonglah wahai muslimah,
agar melabuhkan tudung menutupi bentuk
tangannya yang indah pada pandangan
lelaki.

Maka wahai lelaki,
janganlah pula kamu melihat mukanya,
kerana ia akan menimbulkan fitnah,
kecuali jika kamu wahai lelaki, ingin
meminangnya.

Jika wanita itu cukup soleh,
takut mukanya yang
cantik akan menimbulkan fitnah,
maka berpurdahlah kamu,
jika itu lebih baik untuk kamu.

Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi
jenis penyakit,
iaitu mata lelaki itu akan tertangkap
dengan spontan,
jika ia terlihat warna yang menyerlah
atau terang,
apatah lagi jika ianya berada pada
perempuan.
Maka oleh itu wahai perempuan,
tolonglah jangan memakai pakaian yang
warnanya terang-terangan
sangat.

Jika hendak pakai pun, pakailah untuk
suami.
Itulah wahai muslimah, jika anda semua
ingin tahu
apakah dia mata lelaki itu,
dan perlu diingatkan,
jika semua aurat telah ditutup,
jangan anggap tugas kita telah
selesai,
perlulah pula kita menjaga kehormatan
diri masing-masing,
jangan keluar seorang2,
keluarlah dengan mahram,
atau keluarlah sekurang2nya 3 wanita
agar tidak diganggu gangguan luar,
mata lelaki pula janganlah menjalar
langsung kepada muslimah,
walau muslimah itu telah menutup
aurat,
insyaAllah selamat dunia akhirat.

Seperti firman Allah,"Dan tundukkanlah
pandanganmu
dan jagalah kemaluanmu".

Dunia sekarang telah banyak yang cacat
celanya,
sehingga ketaraf seseorang yang
memakai tudung masih beliau tidak
menutup aurat,
dan pada kaum lelaki,
mata kamu itu wajib untuk tidak
mencuri2 melihat wanita muslimah,
kerana ia dilarangi oleh Allah SWT.
Ingat-ingatkanlah wahai muslimin
muslimat.

Sekilau-kilau berlian paling menarik
untuk dicuri..
Seindah-indah ciptaan adalah yang
paling sukar untuk dijaga...

“Kita tidak boleh mencintai orang lain,
sebelum mencintai diri sendiri.
Dan kita tidak boleh mencintai diri
sendiri..
sebelum mencintai Allah